Někdy máme pocit, že svět je trochu vzhůru nohama, ale to je možná názor nás, dospělých. Děti si naopak v tomto „digitálním“ světě libují, konzumují ho a někdy až nezdravě. A my se začínáme obávat důsledků, které nám to přinese, zvláště těch negativních.
V hodinách výtvarné výchovy jsme ale do tohoto světa vstoupili a učinili mnohdy nepřátelské a diskutované mobily a počítače důležitými pomocníky v tvorbě našich malých animovaných příběhů. Práce to byla docela náročná:
Vymyslet vlastní příběh, vytvořit si „hrdiny“ a prostředí svého filmu, vše postupně nafotit, vytvořit celek v aplikaci Stop Motion Studio a následně vše ozvučit.
Témata filmů byla různá. Od klasické pohádky v 5. třídách, po zfilmovanou nonsensovou poezii / tzv. limeriky / v 7. ročníku, až po zpracování motivu brouka z novely Proměna Franze Kafky v 8. ročníku. Tuto několikaměsíční práci završuje „Příběh krysy“, inspirovaný kultovním zvířetem – krysou z Banksyho street artových obrazů. Výsledek práce žáků 9. C můžete posoudit sami.