Zahrajte si hru naprogramovanou našimi sedmáky

Zahrajte si hru naprogramovanou našimi sedmáky

Výuka infomatiky na základní škole už dávno není jen o ovládání Wordu, Excelu a podobných programů. Zatímco tyto dovednosti postupně přecházejí pod křídla jiných předmětů, můžou si díky tomu například žáci letošních sedmých tříd vyzkoušet základy programování.
Cílem není dělat z dětí budoucí programátory, ale naučit je pro život důležité dovednosti, jakými jsou logické a kritické myšlení, řešení komplexních problémů, s tím spojená kreativita, trpělivost a soustředení.

V prvním pololetí se žáci především seznamovali s konceptem programování jako takovým a také se učili základy ve vizuálním programovacím jazyce Scratch, který vyvinula americká MIT. Protože práce děti bavila, vyhlásili jsme soutěž o nejlepší minihru, kterou děti samostatně vytvoří. Myslím že výsledky jsou opravdu zdařilé a ty nejlepší si můžete zahrát i vy. Hry se spouští pomocí zeleného praporku, obvykle se ovládají šipkami.

Suveréně nejpropracovanější hru odevzdal Richard Rokos. Ta má i spoustu funkcí nad rámec školní výuky a je skvělé vidět, že se žáci rozvíjí i mimo budovu školy:

 

Saša Kovach má dokonce hru pro více hráčů:

 

Leontýna Houšková:

 

Filip Růženec:

2023-03-09T12:15:09+02:00