Druhý výlet ŠK

V sobotu 25. listopadu jsme se s dětmi z druhého oddělení školního klubu sešli už v 6:45 u pokladen Smíchovského nádraží. Před sedmou nasedáme do vlaku na Beroun, se kterým se o necelou hodinu později loučíme ve stanici Vráž u Berouna. Ostrým pochodem vyrážíme směrem k majestátnímu klášteru Svatý Jan pod Skalou. Zatím stále plni sil míjíme klášter a začínáme stoupat do strmého svahu. Síly rychle ubývají, ale než zmizí docela, dosahujeme vyhlídky na skalnatém ostrohu nad klášterem. Po rychlé svačince pokračujeme po vrstevnici až k Hornickému skanzenu, který je sice mimo sezónu uzavřen, ale i jeho venkovní část nabízí spoustu zajímavostí k prohlédnutí. Dále nás cesta vede kolem kopce Doutnáč až k Bubovickým vodopádům, které se kvůli nedostatku vody proměnily na několik kaskádovitých tůní. Okraje lomu Malá Amerika dosahujeme kolem jedné hodiny odpoledne. Všichni už máme hlad a tak se pouštíme do přípravy oběda. Zatímco se vše vaří, využívá mnoho z nás chvíli posezení k výrobě dřevěné lžíce pomocí kapesního nože. Najíme se a přichází drobný déšť, který nás až do konce výpravy neopustí. Najedení a odpočatí obcházíme Malou Ameriku a brzy dosahujme vyhlídky nad lomem Mexiko. O něco později se nám otevře výhled na Velkou Ameriku. Přes obec Mokřina a kolem hradeb Karlštejna scházíme až ke kolejím vedoucím z nádražní stanice Karlštejn zpět na Smíchovské nádraží.